tisdag 12 oktober 2010

Snön ligger vit på taken, endast Theodor är vaken!



Gissa om vi blev överaskade när jag och Theodor klev ut på bron i morse och såg vita flingor som dalade ner... Årets första snö har äntligen kommit!!

Efter en natt med lite mindre sömn än vanligt (Märta har haft benvärk) var jag glad att jag fick sova till 05.50 (och inte 05.00 som annars är brukligt i denna familj), så när vi smyger ut på bron i mörkret för att gå över till farfars möts jag av ännu en glad överraskning SNÖ!!
Där gick jag i mörkret klockan sex på morgonen med en liten krabat på armen och jublade.
Vilken härlig morgon!

Ja det är väl inte så mycket och inte kommer den att ligga kvar speciellt heller, men det är ändå snö... och vad jag har längtat :)

Det brukar som regel alltid kommit lite snö innan min brors födelsedag och i år höll jag alldeles på att missa hans stora dag. Tyckte det var konstigt, men så slog det mig varför... Det har ju inte kommit någon snö än... men så kom den idag och gissa vem som fyller år idag :)! Min lillebror!!
Stort grattis på 29 års dagen Johan!!! Hoppas att du också får en härlig dag med en massa roliga överraskningar!!

Inga kommentarer: