lördag 27 februari 2010

VARNING för känsliga läsare...

Ja nu har jag gjort bort en av mina värsta farhågor och det var ungefär lika hemskt som jag befarade...
Jag hade gjort välling och sitter med Märta i knät medan hon sörplar i sig den. Theodor sitter i sin babystter och börjar bli lite gnällig. Tänker att jag får nog lägga honom innan jag tar i tu med Märta då hon plötsligt skjuter bort sin vällingflaska knappt halvdrucken och två sekunder senare kommer en kaskad av spya genom luften tätt följt av två-tre till (har inte riktigt koll, för vid det laget sitter jag och tittar upp i taket och håller andan samtidigt som jag försöker hålla tillbaka mina egna kväljningar...)
"Vad gör jag? Få inte panik! Få inte panik!... Barnet först."
Om det inte framkommit så är magsjuka och spya det värsta jag vet i kategorin "Mindre värsta farhågor"
Så där sitter jag med spya över hela mig Märta och vardagsrummet och med Theodor nu skrikande i köket. Det tog ett tag men till slut hade jag lyckats duscha av mig och Märta söva Theodor och städa hela lägenheten till ljudet av melodifestivalens glada toner OCH JAG LEVER FORTFARANDE!!!

Nu återstår att se om det är magsjuka eller bara en singelkräkning... Gode gud...

Om ni tycker att det är underligt att jag alltid är ensam så beror det på att Simon jobbar väldigt mycket just nu. Han har även fått en ny typ av nattjobb 15.30-8.30 så det blir en del ensamma timmar här hemma, men så är det ju att vara lyxhustru =)

Nu är det dags att sova!! Hejja Kalla!!!

//Elin

1 kommentar:

Familjen Hägglund sa...

det är sannerligen min värsta fobi - magsjuka. och här ligger jag nu med magsjuka och inser att jag faktiskt lever än... Har mellan kräkningar och amningar inatt funderat över hur i hela friden jag skulle fixa om lisen fick det oxå... Du är bäst!!!